Home Forums Bullshit Rustabaja

Viewing 0 posts
Viewing 12 posts - 121 through 132 (of 132 total)
  • Author
    Posts
  • Baja Mark
    Participant
    Post count: 303

    Looks much better! You gonna trim the rear fenders too?

    volksaddict
    Participant
    Post count: 361

    We had fun with Rusty’s baja yesterday, it left it’s mark. ๐Ÿ™‚20190413_165923[1]

    He threw me a monkey wrench with the 28mm torsion bars, been a long time since I indexed a pair of those. First time we set it down the suspension wouldn’t even move. Second time was a charm tho, came out right. That ass end is not going to sag! Ditched the coilovers and sent him home with no rear shocks.

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1200

    975BED5A-E63F-4DD4-9176-61A8155B67E2Shit is Awesome!!!!! Jeff has done that adjustment more times than he can remember!!! He has custom handmade tools…… ๐Ÿ˜‰ YEAH!! Motor is dead, fan wallered out, ๐Ÿ™ ย gonna put in the rebuilt sparkle DP hiding at KCW!!!!!! VroomVroom YeeHawwww!!!

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1200

    Need some stripes or stickers on this stupid Wintergreen Rig!! ๐Ÿ˜‰

    John Jones
    Keymaster
    Post count: 4374

    Glad the baja is getting dialed in….ย  ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ˜Žย  I bet it rides better with them torsions…

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1200

    Yeah, way better!! So Iโ€™m lookin at shit on the computer and it says my ball joint beam blows for off-road!!! ย Can/should I bolt in an early beam????? My fiberglass Buggy is a 68 and seems to work just fine????

    Baja Mark
    Participant
    Post count: 303

    Canโ€™t just bolt an early beam in – linkpin is completely different with the tubes closer together. Youโ€™d need to swap the whole panhead ๐Ÿ˜…

    alykat
    Participant
    Post count: 254

    Canโ€™t just bolt an early beam in โ€“ linkpin is completely different with the tubes closer together. Youโ€™d need to swap the whole panhead ๐Ÿ˜…

    There are adapters available to bolt a link beam to a ball pan, but they push the beam ahead by the thickness of the adapter. Primarily intended for buggies, but might not be a big issue with a Baja.

    volksaddict
    Participant
    Post count: 361

    Your ball joint front end will be fine, you’re not racing the baja in it.

    Yank that fucker out and get some adjusters so we can weld ’em in!

    Franz
    Keymaster
    Post count: 2186

    All it need to be faster is some lighting bolt across the doors. Iโ€™ll hook up some sweet graphics the next time itโ€™s here. Maybe.

    John Jones
    Keymaster
    Post count: 4374

    You’ll be fine Rusty… You drive like a grandma anyway!!!!!!! ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ˜Ž

    Lets get that new engine in there!!!!! ๐Ÿ˜Žย  and some shocks… and some adjusters on the front end!!!ย  Hey…ย  bet you could kangaroo that engine over there if ya wanted????ย  ๐Ÿ˜Ž

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1200

    I wanna go to KCW to finish this!!! Jones hit it on the head!!! I drive like a Grandma, beam is fine!!! I ainโ€™t gonna go all Baja Mark on this!!! ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ™‚

Viewing 12 posts - 121 through 132 (of 132 total)

You must be logged in to reply to this topic.