Home Forums Bullshit Rustabaja

Viewing 0 posts
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 184 total)
  • Author
    Posts
  • volksaddict
    Participant
    Post count: 393

    Do work Rusty!

    What do you mean clunky? Motor? Chassis? steering?

    Re- index the torsions to jack up the ass end? I have the tool if you need it.

    Franz
    Keymaster
    Post count: 2396

    I thought you and JJ had this rig dialed?

    Baja bugs have a hard life. They get thrashed and minimally maintained.

    Case in point: You are more concerned with the roof rack, than the things that make it drive nice. ๐Ÿ™‚

    mtnbus
    Participant
    Post count: 638

    Hahaha, the roof rack ! Im the same. First thing I did when the DD arrived home was put the rack on it. My friends were busting my balls…

     

    I think it badass Rusty

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1340

    Iโ€™m gonna keep at it it til itโ€™s nice!!! We cranked up the rear at KCW but it still sags, gotta go up more!! Also need bigger rear tires, torsion adjust, Clutch tube fix, some electric, tinkering……

    ColeB
    Participant
    Post count: 1125

    82D8AC76-0BBB-44AD-8718-9E074034837EYou need this rack Rusty! More solid for your motorized bicycles. I donโ€™t know how he wouldโ€™ve got his motorcycle up there… steep ramp I guess

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1340

    7D4F4A8F-A678-4143-8043-C23872087AC0Yeah!!! That could be the Gen2 version!!! ย  Rack is a little rear heavy but itโ€™s bolted to the body now ๐Ÿ™‚ Better suspension and faster throttle/clutch response is needed. Iโ€™ve got soft brakes…….. kinda seems like Iโ€™m gonna build and rebuild this rig a few times til itโ€™s a nice Baja ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ Makes me re-think โ€œoverpricedโ€ $6000 Bajas that ย have everything sorted!!!!! ๐Ÿ˜‰ Iโ€™ll get there!!!!!! ๐Ÿ™‚

    Franz
    Keymaster
    Post count: 2396

    You probably need to buy brand new rear torsion bars. Yours seemed a little soft. It will take a mile of pre-load to get the suspension height where you want it.

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1340

    52ADAE6E-D507-4930-9167-19CC9D8AB74BLike these??? Got em in a tranny deal a couple years back, will they work? Big ass torsion bars, crazy preload, bigger rear tires, Bilstein gas shocks= nice rear end?????????

    Franz
    Keymaster
    Post count: 2396

    yep

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1340

    Yeah! Thatโ€™s math I can understand!!! ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

    Franz
    Keymaster
    Post count: 2396

    Those are huge torsion bars. Probably won’t need much if any pre-load.

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1340

    They were a โ€œDude, do you want these too?โ€ Sort of thing! ๐Ÿ™‚

    Baja Mark
    Participant
    Post count: 332

    Rack looks great Rusty ๐Ÿ‘๐Ÿผ

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1340

    57AD1E15-5A1A-4274-B612-F35E195478B1Thanks!!! ย Got a Baja Mark compliment!!!!!!!! ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ™‚ Cut my tunnel, bracket was broken just like they always are!!!! pullin out the welder!!! ๐Ÿ™‚

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1340

    Off the list!!! Not gonna post a pic of the slug weld I put on that bracket but seems like the clutch response is better!!! ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ™‚ ย Tires!! The Baja has a set of nice Blizzax tires all the same size, part of the stance problem 215 70 R15, wanna keep that size for the fronts and get some 235 75 R15โ€™s for the rears????? Any input????
    Also need rear shock advice!!! No more coil overs!!!! ๐Ÿ™‚

    Where are ya Mark??!?!? Quit buying early Rabbits and help a Brother out!!! ๐Ÿ˜‰

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 184 total)

You must be logged in to reply to this topic.