Home Forums Bullshit JJ's projects

Viewing 0 posts
Viewing 20 posts - 1041 through 1060 (of 1220 total)
  • Author
    Posts
  • Wayner
    Participant
    Post count: 133

    Happy birthday JJ? 23rd? Mine was the 24th ๐Ÿ˜Ž donโ€™t be so hard on yourself about the eating a crow thing. We all try to improve on designs, thatโ€™s evolution. Iโ€™ve had my fair share of failed attempts along the journey with our bus. Was looking forward to moab soon but thatโ€™s not looking very promising. Gonna have to get together soon, we miss you guys

    ColeB
    Moderator
    Post count: 1517

    First electronic points and now a cooler?! My vw world is being turned upside down!

    John Jones
    Keymaster
    Post count: 6427

    Hey Wayner!!!!ย  Nice to hear from you again!!ย  ย  Hope you and your wife and loved one’s are safe, healthy and Happy!!!!!ย  Yup 23rd…ย  3-23-72ย  I’m an even 48 years old… Yeah.. I’m 48 years old.. My wife is 51 years young!!!

    I’m motivated to get my bus back together.. I am also going to try and order some push rod tubes today.. 1/8 inch longer… and aluminum.. I will post a pic.. but what I found was the tube is not only touching where it should in the tip… but also just touching the side of the rocker arm with the side of the tube.. I’ll show ya.. ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ˜Ž

    Just trying to improve and make my shit bullet proof.. I wanna travel to all 50 of our states in my bus. I want it to be as strong and reliable as it can be.. ๐Ÿ˜Ž

    Willy
    Moderator
    Post count: 1064

    I’m curious to see what ways you might be able to concoct a better remote cooler setup. Maybe a fan AND a big scoop?

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1898

    I feel like the best option is a Baja scoop mounted on the back of the Bus roof!! ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

    Pete
    Participant
    Post count: 880

    So even with the Hoover mods this rebuilt engine got overheated again?

    JasonS
    Participant
    Post count: 122

    Happy late birthday! bummer on the surgery and I hope you get fixed up soon. Miss everyone with all the shit going on. Kelli and I have been talking about getting away for a weekend before we are officially parents so I hope it works out before May. Hope all is well with you guys.

     

    John Jones
    Keymaster
    Post count: 6427

    So even with the Hoover mods this rebuilt engine got overheated again?

    Thats always a DE-BATEABLE term… Especially since I don’t run gauges…. ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ˜Žย  ย  NO I haven’t overheated it in my opinion..ย  (My heads haven’t loosened up on me yet..)ย  ย I do think I am getting more oil to my heads.. That’s factual because of the mods I did.. everything has been great…ย  But… I think my head temps haven’t changed… My heat is still TOO AWESOME…. if thats possible..ย  ๐Ÿ˜Žย  ๐Ÿ˜Žย  I was a bit worried about driving it this summer…. But now that I bit the bullet and went back to something I KNOW works good…ย  ย Not as worried.. ๐Ÿ˜Žย  ๐Ÿ˜Ž

    I was trying my hardest to keep the engine simple.. without any external oil lines and flex hose or coolers, or filters, or temp senders or gauges or thermostats and all the wiring and plumbing associated with it!!!ย  simple, 4 wire, 4 bolt, engine out pulls….ย  But after a few years of trying and failing and rebuilding… I have been convinced of the added benefits of oil being properly filtered and cooled,ย  Well more than VW ever designed for…. ๐Ÿ˜Žย  2332cc…

    John Jones
    Keymaster
    Post count: 6427

    I’m gonna make the most of this virus shit and build a sand rail… and I promise to post updates better than usual (will and glenn) on my progress…. ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ˜Žย  ๐Ÿ˜Žย  ๐Ÿ˜Ž

    Just to give us all some motivation.. ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿ˜Žย  ย  If your just pounding down joints… lets see some pics of that.. ๐Ÿ˜Žย  ๐Ÿ˜Ž Pats enjoying a colorado koolaid him self… ๐Ÿ˜Žย  ๐Ÿ˜Ž

    DSCF9567

     

    mtnbus
    Participant
    Post count: 1064

    Badass !

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1898

    Yeah!!!!!

    John Jones
    Keymaster
    Post count: 6427

    got a small start today….

    DSCF9568DSCF9569DSCF9571DSCF9570

     

    Thinking LIGHT WEIGHT!!!!!!ย  I may have to drll or mill a few items..8-)

    Glennmoss
    Moderator
    Post count: 204

    Hell yeah! I want to see some wheelies

    RSP3
    Participant
    Post count: 120

    Whoo hoo! So excited for this build!

    Pete
    Participant
    Post count: 880

    Wheelie machine!

    Newbold
    Participant
    Post count: 44

    This is going to be awesome. I am excited to see the build and then the wheelies.

    Pat K
    Keymaster
    Post count: 1304

    Pretty sure the first time we all did a wheelie on a BMX bike we were locked into this kind of shit.

    2332, naturally aspirated 12-1, wheelie monster.

    โ€œ I support thisโ€

    ^^^… any of the KCW regulars know who that quote is from?

    We will build it if it comes.

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1898

    Get on this one Jones!!!!! Fun Fun Fun!!!

    John Jones
    Keymaster
    Post count: 6427

    Get on this one Jones!!!!! Fun Fun Fun!!!

    I LOVE all the posts!!!!ย  ย Thanks guys and gals!!!ย  I’m gonna kick it’s ass today…. although my back is saying it’s a little sore… 8-(

    side draft turbo.. ๐Ÿ˜Ž

    Rustabus
    Participant
    Post count: 1898

    Listen to your back!!! A chill day will move you forward as well!! ๐Ÿ™‚ Iโ€™m tinkering on my Baja, got my rack back from powder coat, gonna scratch up a couple caps for my beam so I have a speedo… you know, Pandemic Projects!!!! ๐Ÿ™‚

    627E74B0-FCAA-43D5-B5A7-01D5BB459B34

Viewing 20 posts - 1041 through 1060 (of 1220 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.